Wraz z upływem czasu i wzrostem Twojej organizacji, ilość systemów, danych i serwerów zaczyna rosnąć. To dobry moment, żeby zastanowić się, czy można wszystko uporządkować i dobrze zorganizować.
Zarówno w małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstwach zazwyczaj działa nie jeden, a kilka różnych systemów informatycznych - np. do obsługi klientów, działu HR, zarządzania produkcją czy księgowości. Każdy z nich posiada odmienne, specyficzne funkcje, które trudno byłoby umieścić w jednym pakiecie oprogramowania.
Poszczególne systemy, mimo że znacząco różnią się przeznaczeniem, wykorzystują te same dane bądź urządzenia. Dobrze jest, gdy są ze sobą zintegrowane - czyli potrafią się ze sobą komunikować i współpracować, udostępniając sobie wzajemnie własne zasoby.
Na czym polega integracja systemów informatycznych i dlaczego warto jej dokonać? Integrując systemy informatyczne uzyskujemy efekt synergii. Oznacza to, że korzyść płynąca z ich połączenia jest większa niż suma korzyści posiadania poszczególnych systemów działających osobno.
Dane (np. klientów - imię, nazwisko, adres itp.) nie muszą być powielane
w wielu systemach, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko wystąpienia błędów (literówki, nieaktualne informacje) w niektórych z nich.
Dane wprowadzone bądź zmodyfikowane w jednym systemie są automatycznie aktualizowane w innych.
Brak granic pomiędzy poszczególnymi systemami sprawia, że informacje przechowywane w bazach danych firmy mogą zostać wykorzystane w dowolny sposób (np. do budowy różnego rodzaju raportów i zestawień, korzystających z zasobów wielu systemów).
Możliwość udostępnienia informacji przetwarzanych przez jeden dział firmy innemu działowi (np. danych finansowych ewidencjonowanych w systemie księgowym działowi marketingu, pracującego na CRMie).
Dzięki zastosowaniu wirtualizacji, konteneryzacji, ale również rozwiązaniom chmurowym, możemy połączyć wszystkie Twoje systemy we wspólną całość.
Poszczególne elementy, które działają oddzielnie, poczynając od fizycznego sprzętu, a na danych kończąc, mogłyby współdzielić swoje zasoby tak, aby wyciągnąć z nich jak najwięcej.
Mniejsza ilość elementów składowych to także łatwiejsze i szybsze zarządzanie nimi, a z biznesowego punktu widzenia szybsza reakcja na zmiany otaczającego nas świata. Chętnie Ci pomożemy.