Im szybciej zbadasz i przeanalizujesz złożoność swojej firmy, tym szybciej poznasz jej mechanizmy funkcjonowania i usprawnisz jej działanie.
Nasi Doradcy pomogą Ci zrozumieć na czym polega Mapowanie Procesów Operacyjnych i w jaki sposób uporządkować proces digitalizacji w firmie.
Zostaw nam swoje dane w formularzu. Skontaktujemy się niezwłocznie i zaproponujemy niezobowiązującą konsultację.
Nasi Konsultanci są do Twojej dyspozycji
Zwiększ efektywność biznesową,
porządkując procesy w firmie i dokonując ich digitalizacji
Zredukuj koszty i nieefektywności,
zwiększ przychody, eliminując wąskie gardła i usprawniając kluczowe procesy w firmie
Zwiększaj aktywność pracowników
dzięki jasno ustalonym procesom i nowym technologiom
Optymalizuj systemy zarządzania i kontroli
dbając o przepływ informacji, wiedzy oraz usprawnienie procesów
W cyfrowej erze prowadzenie biznesu staje się coraz bardziej złożone. Wzrastają, realizują nowe modele biznesowe, korzystają z nowych technologii. A to rodzi wiele wyzwań organizacyjnych, które mogą spowalniać dalszy rozwój, osłabiać stabilność i elastyczność przedsiębiorstwa.
Każda firma to skomplikowana i złożona mozaika procesów takich jak: sprzedaż, marketing, obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego, administracja i zarządzanie umowami, zarządzanie finansowe czy produkcja. Jak zapanować nad mnogością zadań? Jak uporządkować procesy? Jak mieć nad nimi kontrolę? Jak wyeliminować bariery wzrostu?
Możesz okiełznać wieloaspektowość swojej firmy, porządkując jej procesy i wspierając ich realizację rozwiązaniami technologicznymi. Stwórz przedsiębiorstwo jutra, które świetnie poradzi sobie w dobie zmienności, złożoności i niejednoznaczności. Skorzystaj z Mapowania Procesów Organizacyjnych i zyskaj pełną kontrolę nad tym, co dzieje się w Twojej firmie.
Im szybciej zbadasz i przeanalizujesz złożoność swojej firmy, tym szybciej poznasz jej mechanizmy funkcjonowania i usprawnisz jej działanie. A to dobry punkt wyjścia do zbudowania przedsiębiorstwa jutra. Uporządkuj procesy przy pomocy doradców Engave, zyskując czas i zasoby na rozwój swojej firmy. Co zyskasz?
Współczesny świat biznesu jest bardzo wymagający i stawia na elastyczność funkcjonowania. Z nami uporządkujesz kluczowe i wpierające procesy biznesowe. Wszystko przedstawimy w formie mapy procesów, która ułatwi Ci nawigowanie firmą.
A gdyby procesy w firmie przebiegały szybciej i skuteczniej? Z nami to możliwe! Pomożemy Ci usprawnić funkcjonowanie firmy i zoptymalizować obszary, w których niezbędne są usprawnienia. Dzięki temu, że każdy proces zostanie zdefiniowany i pracownicy precyzyjnie wykonają swoje zadania.
W każdej firmie niektóre procesy nie działają tak sprawnie, jak by mogły. Zidentyfikujemy je i wskażemy rozbieżności występujące w procesach, a podczas warsztatów ustalimy, jak to zmienić z korzyścią dla Twojej firmy. Eliminując wąskie gardła, uwolnisz zasoby do innej pracy oraz zyskasz pożądaną w obecnych czasach zwinność procesową.
Gdzie kryją się źródła problemów firmy? Często nieefektywności procesów są oznaką większych zaniedbań. Zweryfikujemy, co tak naprawdę sprawia, że działania, które mogłyby przebiegać bezproblemowo, nie działają i nie przynoszą spodziewanych efektów. A po rzetelnej diagnozie luk procesowych przejdziemy do ich błyskawicznego naprawiania.
Złożoność dzisiejszych firm sprawia, że wiele procesów kadra zarządzająca deleguje na poziom operacyjny i taktyczny. Dzięki zmapowaniu procesów i usprawnieniom technologicznym będziesz mógł okiełznać złożoność swojego przedsiębiorstwa, na bieżąco zyskując dostęp do najważniejszych informacji. Wszystko będzie pod Twoją kontrolą.
Dzisiaj mobilność pracowników jest standardem, dlatego procesy biznesowe należy dostosować do nowych realiów. Chcąc zagwarantować dostępność danych trzeba zadbać o sprawny przepływ informacji. Pomożemy Ci dostosować Twoją organizację do tych realiów, dostarczając wiedzę o procesach firmowych na wszystkich szczeblach.
Każda firma walczy z barierami wzrostu. Najgorsze są te niewidoczne, które powstrzymują jej rozwój, ale są na tyle złożone, że trudno dotrzeć do ich źródeł. Dzięki Mapie Procesów Organizacyjnych stworzonej przez doradców Engave zweryfikujesz, gdzie kryją się luki procesowe i wąskie gardła. Odkryjesz miejsca, gdzie procesy się powielają, niepotrzebnie angażując ograniczone firmowe zasoby. Jak będziemy dla Ciebie pracować?
Zdajemy sobie sprawę, że im szybciej znajdziemy nieefektywności w Twojej firmie, tym szybciej je wyeliminujemy. Dlatego nasz proces doradczy jest bardzo intensywny, dzięki czemu praktycznie z dnia na dzień wprowadzisz modyfikacje procesowe, które mają duży pozytywny wpływ na działalność firmy.
Tylko holistyczne spojrzenie na procesy firmowe, uwzględniające wszystkie szczeble organizacji, pozwala zaprojektować procesy w taki sposób, aby odpowiadały one specyfice firmy i jej priorytetom strategicznym. Nasza metodologia gwarantuje, że nie pominiemy niczego, co może zwiększać elastyczność Twojej firmy
Interesują nas projekty, które wnoszą wartości i nowe jakości w funkcjonowanie firm naszych klientów. Efekty pracy doradców Engave są policzalne, a organizacje wdrażające opracowane przez nas rozwiązania zazwyczaj zyskują kilkunastoprocentowe wzrosty. Współpracę z nami przeliczamy na zyski Twojej firmy!
Zdajemy sobie sprawę, z jakimi wyzwaniami muszą sobie radzić MŚP w Polsce, ponieważ od 10 lat wspieramy ich w cyfryzacji. Mapowanie Procesów Operacyjnych to rozwiązanie szyte na miarę, w którym nie tylko diagnozujemy sytuację, ale przede wszystkim dajemy rozwiązania dopasowane do Twojej organizacji.
Czym prędzej skontaktuj się z nami, by omówić szczegóły współpracy!
Nie tylko pomożemy Ci lepiej poznać od kuchni Twoją firmę, porządkując zachodzące w niej procesy. Możemy też przejąć odpowiedzialność za realizację naszych rekomendacji.
Podczas procesu doradczego bardzo dobrze poznamy Twoja firmę, by stworzyć dokładną Mapę Procesów Operacyjnych. Na jej podstawie przekażemy Ci plan działania, którego celem jest usprawnienie procesów i wdrożenie innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Możemy naprawić od razu wszystkie obszary działalności przedsiębiorstwa albo zacząć od tych najbardziej newralgicznych. Decyzja należy do Ciebie.
Oferujemy też wsparcie, dzięki któremu łatwiej i szybciej wcielisz w życie nasze wskazówki. Na Twoje życzenie pomożemy Ci dokonać zmian procesowych i zaimplementować wybrane technologie. Skoordynujemy wszelkie zaplanowane działania tak, byś zyskał czas na nowe aktywności.
Chcesz znaleźć nowe ścieżki wzrostu dla firmy, ale Twoi pracownicy nie radzą sobie z dotychczasowymi obowiązkami? Szukasz oszczędności, ale nie wiesz, z których projektów zrezygnować bez szwanku dla przychodów? Mapowanie Procesów Organizacyjnych pomoże Ci skuteczniej zarządzać firmą, zyskać pełną kontrolę nad zachodzącymi w niej procesami oraz zdobyć czas swój i pracowników na realizację nowych wyzwań.
Porozmawiajmy o możliwościach wzrostu Twojej firmy jeszcze dziś.
Gdy Twoja firma wkracza na ścieżkę intensywnego rozwoju, nie możesz pozwolić, by cokolwiek ją zatrzymało. To dobry moment, aby przyjrzeć się procesom operacyjnym w poszczególnych obszarach i uporządkować je, po to, żeby wzrost liczby zadań nie stanowił dla Twojego biznesu ograniczenia.
Mapowanie procesów to dokładne zdefiniowanie wszystkiego, co dzieje się w Twojej organizacji: wiedzy potrzebnej na danym stanowisku, osób odpowiedzialnych, standardów działania. W wyniku tego uzyskasz jasny obraz, który nie tylko ułatwi Ci efektywne zarządzanie, ale także stworzy przestrzeń do wzrostu wydajności.
Kiedy organizacja się rozwija i oferuje nowe produkty i usługi czy zatrudnia kolejnych pracowników, można mówić o sukcesie. Za tym sukcesem stoją jednak wyzwania: jak dostosować sposób zarządzania do coraz bardziej złożonej struktury? Jak panować nad procesami, nie poświęcając całego swojego czasu na ich kontrolę? Jak zadbać o transfer wiedzy pomiędzy pracownikami i ułatwić wdrażanie nowych osób?
Jeśli Twój biznes jest właśnie na tym etapie rozwoju, metoda mapowania procesów może być odpowiedzią na Twoje pytania. Działając na rzecz optymalizacji procesów biznesowych, przyjrzymy się dokładnie każdemu obszarowi w organizacji: administracji, produkcji, obsłudze klienta i innym. Każdy z nich jest elementem większej układanki – poszczególne części firmy nie działają w oderwaniu od siebie, ale funkcjonujące w ich ramach procesy wzajemnie się przenikają.
Problemy i wyzwania spotykają każdą organizację, niezależnie od wielkości czy etapu rozwoju, na jakim się znajduje. O jej sile świadczy to, w jaki sposób sobie z nimi poradzi: czy poprzestanie jedynie na „gaszeniu pożarów”, czy podejdzie do rozwiązywania problemów kompleksowo.
Optymalizacja procesów w firmie pozwala odkryć i nazwać to, co intuicyjnie czują jej menedżerowie i pozostali pracownicy. Często zdarza się, że pewne działania są nieefektywne i przypisuje się to na przykład zbyt małej liczbie osób oddelegowanych do ich realizacji, podczas gdy przyczyna leży zupełnie gdzie indziej.
Mapowanie procesów pozwala znaleźć prawdziwą przyczynę problemów. Dzięki zastosowaniu tej metody można wyeliminować tak zwane „wąskie gardła” i luki procesowe, które bywają wynikiem dłużej trwających zaniedbań.
Można powiedzieć, że nie ma złego czasu na optymalizację procesów biznesowych - zwiększenie efektywności, uwolnienie zasobów i eliminacja problemów są mile widziane na każdym etapie rozwoju firmy. Są jednak sytuacje, w których stworzenie mapy procesów może być szczególnie potrzebne.
Pomyśl o skorzystaniu z takiej usługi, gdy:
- Twoja firma intensywnie się rozwija. Ważne, by za tym rozwojem szła efektywność w działaniu i dostosowanie standardów pracy do nowych warunków. Dzięki optymalizacji procesów biznesowych wykorzystasz to, co już działa sprawnie w Twojej firmie i połączysz to z nowymi, skalowalnymi rozwiązaniami.
- W Twoim zespole jest coraz więcej pracowników, a mimo to brakuje Wam rąk do pracy. Może warto przyjrzeć się poszczególnym procesom, by uwolnić zasoby do realizacji innych zadań?
- Przy wdrażaniu nowych pracowników nie zawsze wiesz, jak przekazać im potrzebną na stanowisku pracy wiedzę. Mapowanie procesów porządkuje całe firmowe know-how dotyczące obiegu dokumentów, komunikacji, obsługi klientów i innych zagadnień. Informacje zdobyte podczas optymalizacji procesów w firmie będą dla Ciebie punktem wyjścia do stworzenia standardów pracy na danym stanowisku. Przyda Ci się to nie tylko do wdrażania nowych osób w zespole. Dzięki spójnym standardom pracownicy będą w stanie w szczególnych sytuacjach wzajemnie się zastępować.
- Borykasz się z problemem „wąskich gardeł”: czujesz, że procesy w firmie nie przebiegają tak szybko, jak wskazywałyby na to posiadane zasoby. Przyczyną takiego stanu rzeczy mogą być problemy w przepływie informacji pomiędzy działami. Dzięki mapowaniu procesów zidentyfikujesz je i skutecznie im zaradzisz.
- Chcesz wdrożyć ważne zmiany w strukturze firmy, wprowadzić nowy system CRM czy poprawić standardy komunikacji. Bez odpowiedniego przygotowania każdy z tych procesów będzie tylko doraźnym, a nie całościowym rozwiązaniem. Tylko właściwa identyfikacja problemów sprawi, że zmiany będą głębokie i trwałe.
Mapowanie jest tylko początkiem. Optymalizacja procesów biznesowych to długa droga, ale warto ją przejść z nami, by w pełni wykorzystać potencjał firmy.
Efektem mapowania procesów jest diagram w formie graficznej. Zobaczysz na nim jak na dłoni wszystkie luki procesowe, „wąskie gardła” i inne problemowe miejsca. Mapa procesów operacyjnych będzie dla Ciebie najlepszą pomocą w kursie ku zmianom.
Nie zostawimy Cię samego w tym procesie. Możesz liczyć na nasze wsparcie także na kolejnych etapach optymalizacji. Stworzymy razem plan działania i na jego podstawie przystąpimy do naprawy poszczególnych obszarów działalności firmy.