W dużym skrócie - digitalizacja to wykorzystanie technologii cyfrowych w celu zmiany modelu biznesowego i zapewnienia nowych możliwości generowania przychodów i wartości; jest to proces przechodzenia na biznes cyfrowy. Technologie cyfrowe zmieniają również sposoby, w jakie przedsiębiorstwa prowadzą działalność gospodarczą i wchodzą w interakcje z klientami i dostawcami. Zrozumienie co to digitalizacja i kanałów, za pomocą których wpływa ona na gospodarkę, ma zatem coraz większe znaczenie dla prowadzenia polityki pieniężnej.
Wraz z wprowadzeniem nowych technologii, organizacje mają możliwość ponownego przeanalizowania sposobu prowadzenia działalności. Biznes w cyfrowej erze wyposaża organizacje w narzędzia niezbędne do dotrzymania kroku konkurentom i spełnienia zmieniających się wymagań rynku.
Ten rodzaj transformacji wykracza poza tradycyjne role, takie jak sprzedaż, marketing i obsługa klienta i dotyczy przede wszystkim sposobu w jaki organizacje myślą o klientach i nawiązują z nimi kontakt.
Wiele firm wykorzystuje technologie cyfrowe w celu przekształcenia swoich tradycyjnych modeli biznesowych. W dzisiejszym świecie biznesu istnieje wiele przykładów tego rodzaju innowacji, począwszy od zmiany modelu dystrybucji wideo przez Netflix, poprzez zmianę sposobu dostarczania muzyki przez Apple (iTunes), aż po zmianę modelu branży taksówkarskiej przez Ubera. Te znane nazwy nie są jedynymi firmami, które wprowadzają tak duże zmiany do swojego modelu biznesowego. Firmy ubezpieczeniowe również wykorzystują digitalizację zasobów, a co za tym idzie - dane i analitykę, aby uwolnić się od umów ubezpieczeniowych.
W czasie kwarantanny nasza prezes Adrianna Kilińska udzieliła wywiadu dla Magazyn Businesswoman & life, w którym opowiada nie tylko o digitalizacji przedsiębiorstw, ale też o tym jak nowoczesne technologie stały się jej największą pasją.