Dlaczego Transformacja Cyfrowa jest ważna? Perspektywa marketingu

Engave

Follow

Wg prognoz IDC w 2020 r. Wydatki na transformację cyfrową wzrosną o 10,4%, do 1,3 bln dol. W 2019 r. odnotowano wzrost o 17,9%. Pandemia zmniejszyła dynamikę, ale i tak jest to imponujący wynik.  

Dlaczego transformacja cyfrowa (Digital Transformation - DX)  jest tak ważna dla firm, że chcą wydawać na nią ogromne środki?

Dzięki DX możemy efektywnie wykorzystywać rozwiązania oparte na technologiach cyfrowych, dzięki czemu zmieniają się modele biznesowe w firmach, powstają innowacyjne produkty lub usługi oraz wdrażane są nowe metody obsługi klientów. Mamy zatem do czynienia nie tylko z wewnętrzną przemianą przedsiębiorstwa na bardziej innowacyjne, efektywniejsze i skuteczniejsze w działaniu, ale również z oddziaływaniem na świat zewnętrzny, w tym  na customer experience. Zmienia również formy pracy, nadaje nowe znaczenie wykorzystywanej technologii.

transformacja cyfrowa w polsce, dlaczego transformacja cyfrowa jest ważna? perspektywa marketingu

Transformacja cyfrowa w Polsce i na świecie

DX jest zatem szerszym procesem niż sama cyfryzacja procesów, która zasadniczo służy do usprawnienia określonych procesów w przedsiębiorstwie. DX to podejście, w którym wykorzystuje się z całą świadomością i premedytacją  potencjał big data, sztucznej inteligencji i roboty, dzięki czemu decyzje, które podejmujemy są oparte o bardziej precyzyjne dane i zwiększają szansę na sukces.  

Dzięki transformacji cyfrowej możemy w bardziej precyzyjny sposób planować produkcję, logistykę, personalizować komunikację z klientami, obniżać koszty i przyspieszać czas realizacji procesów.  

Szczególnie ważne jest to, że DX daje możliwość bardziej precyzyjnego dostosowania się do potrzeb rynkowych, wykorzystywana jest do predykcji, tak, aby obniżyć ryzyko błędnych decyzji a w zasadzie zwiększać pozycję rynkową przedsiębiorstw.

Jak do wszystkich zmian w przedsiębiorstwie również do DX należy podejść w strategiczny sposób. Samo wykorzystanie sztucznej inteligencji, internetu rzeczy czy przeniesienie zasobów do chmury nie jest transformacją cyfrową. To tylko jeden z pierwszych jej elementów. Początkiem każdej transformacji jest określenie celów strategicznych i zbadanie możliwości (potencjału) firmy.  

Do prawidłowego zdefiniowania celów rozwojowych konieczne jest wykonanie analiz strategicznych wewnętrznych i zewnętrznych, czyli podejście typowo strategiczne, z jedną różnicą: analizy muszą być wykonywane przez ekspertów, którzy rozumieją dostępne na rynku rozwiązania cyfrowe i potrafią je połączyć z wiedzą biznesową.  

Transformacja cyfrowa - perspektywa marketingu nie wystarcza?

Według Forbes* spośród firm, które nie rozpoczęły transformacji cyfrowej, 59% obawia się, że może być za późno.  

  • 55% firm bez cyfrowej transformacji uważa, że mają mniej niż rok, zanim zaczną tracić udział w rynku.  
  • Prawie połowa wszystkich firm twierdzi, że poprawa jakości obsługi klienta i zadowolenie klientów były głównymi czynnikami wpływającymi na rozpoczęcie cyfrowej transformacji.
  • 45% kadry kierowniczej nie uważa, że ich firma ma odpowiednią technologię do przeprowadzenia cyfrowej transformacji.

W dzisiejszych czasach wygrywa się sprawnością działania, niskimi kosztami i dostarczaniem klientom odpowiednich doznań cyfrowych. Firmy, które przeszły cyfrową transformację przyciągają do siebie lepszej jakości pracowników. To kolejny aspekt, który należy wziąć pod uwagę  przy planowaniu DX.  

---------------------------
* 100 Stats On DigitalTransformation And Customer Experience, Forbes, Dec 16, 2019100 Stats On DigitalTransformation And Customer Experience, Forbes, Dec 16, 2019

Engave

Follow

Digitalizacja polskich przedsiębiorstw to nasza misja. Masz jakieś pytania? Chętnie Ci pomożemy!

Zapytaj o ofertę

W celu przesłania oferty niezbędne jest udzielenie przez Państwa zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych podanych w formularzu. Prosimy więc o zaznaczenie tej opcji. W dowolnym momencie mogą Państwo tę zgodę wycofać. Udzielenie zgody jest dobrowolne, przy czym jej brak uniemożliwi dostarczenie raportu i rekomendacji.

Dziękujemy za zainteresowanie naszą ofertą. Skontaktujemy się Tobą w najbliższym czasie.
Przepraszamy, ale wysłanie formularza nie powiodło się. Spróbuj przesłać ponownie.

W razie problemów zapraszamy do kontaktu bezpośredniego

Więcej od Engave

Blog

 CRM - trzyliterowy szyfr do zarządzania relacją z Klientem.

CRM - miejsce do którego wracasz po wszystkie informacje o swoim kliencie.

 CRM - trzyliterowy szyfr do zarządzania relacją z Klientem.

CRM - miejsce do którego wracasz po wszystkie informacje o swoim kliencie.

 CRM - trzyliterowy szyfr do zarządzania relacją z Klientem.

CRM - miejsce do którego wracasz po wszystkie informacje o swoim kliencie.

 CRM - trzyliterowy szyfr do zarządzania relacją z Klientem.

CRM - miejsce do którego wracasz po wszystkie informacje o swoim kliencie.

 CRM - trzyliterowy szyfr do zarządzania relacją z Klientem.

CRM - miejsce do którego wracasz po wszystkie informacje o swoim kliencie.

Article

Być przedsiębiorcą - oto jest wyzwanie. Dominik Żochowski dla CRN Polska

O tym dlaczego w Polsce wciąż potrzeba rewolucji w systemach informatycznych, służących do zakładania firmy

Być przedsiębiorcą - oto jest wyzwanie. Dominik Żochowski dla CRN Polska

O tym dlaczego w Polsce wciąż potrzeba rewolucji w systemach informatycznych, służących do zakładania firmy

Być przedsiębiorcą - oto jest wyzwanie. Dominik Żochowski dla CRN Polska

O tym dlaczego w Polsce wciąż potrzeba rewolucji w systemach informatycznych, służących do zakładania firmy

Być przedsiębiorcą - oto jest wyzwanie. Dominik Żochowski dla CRN Polska

O tym dlaczego w Polsce wciąż potrzeba rewolucji w systemach informatycznych, służących do zakładania firmy

Być przedsiębiorcą - oto jest wyzwanie. Dominik Żochowski dla CRN Polska

O tym dlaczego w Polsce wciąż potrzeba rewolucji w systemach informatycznych, służących do zakładania firmy

Blog

"Podaj cegłę, zbudujemy nowy dom…" Czyli kilka słów o zaufaniu i budowaniu relacji.

Wierzymy że waurunkiem koniecznym funkcjonowania biznesu przyszłości są wartości na czele z zaufaniem.

"Podaj cegłę, zbudujemy nowy dom…" Czyli kilka słów o zaufaniu i budowaniu relacji.

Wierzymy że waurunkiem koniecznym funkcjonowania biznesu przyszłości są wartości na czele z zaufaniem.

"Podaj cegłę, zbudujemy nowy dom…" Czyli kilka słów o zaufaniu i budowaniu relacji.

Wierzymy że waurunkiem koniecznym funkcjonowania biznesu przyszłości są wartości na czele z zaufaniem.

"Podaj cegłę, zbudujemy nowy dom…" Czyli kilka słów o zaufaniu i budowaniu relacji.

Wierzymy że waurunkiem koniecznym funkcjonowania biznesu przyszłości są wartości na czele z zaufaniem.

"Podaj cegłę, zbudujemy nowy dom…" Czyli kilka słów o zaufaniu i budowaniu relacji.

Wierzymy że waurunkiem koniecznym funkcjonowania biznesu przyszłości są wartości na czele z zaufaniem.