Istotnym warunkiem rozwoju i sukcesu współczesnych organizacji na dynamicznym i konkurencyjnym rynku globalnym jest ciągłe monitorowanie otoczenia, wprowadzanie niezbędnych zmian i akceptowanie zmian. We współczesnym świecie biznesu postęp technologiczny, coraz ostrzejsza konkurencja rynkowa oraz rosnące wymagania klientów wymagają od organizacji poszukiwania różnych rozwiązań pozwalających na szybkie i skuteczne zarządzanie niestabilnymi i nieprzewidywalnymi sytuacjami. I tutaj pojawia się termin - zarządzanie zmianami.
Praktycznie każda organizacja w pewnym momencie przechodzi transformację lub zmianę organizacji w firmie, w celu utrzymania rentowności i skalowalności. Niezależnie od tego, czy chodzi o przyjęcie nowych pracowników, rozwój działu, czy fuzję z inną firmą, zmiany te mogą mieć znaczący wpływ na trajektorię rozwoju firmy. Niestety, zmiany organizacyjne nie zawsze są łatwe do zaadaptowania i mogą przerażać wszystkich członków zespołu, którzy znajdą się pod ich wpływem. Dlatego tak ważne jest odpowiednie zarządzanie zmianami. Jako lider, którego zadaniem jest nadzorowanie zmian organizacyjnych lub przeprowadzanie przez nie pracowników, ważne jest, aby wiedzieć, jak wygląda ten proces i czego można się po nim spodziewać. Zmiana organizacyjna w firmie, choć stanowi wyzwanie, może być okazją do rozwoju i awansu zawodowego, pod warunkiem, że wiesz, jak do niej podejść.
Zmiana organizacyjna odnosi się do działań, w ramach których firma lub przedsiębiorstwo zmienia główny element swojej organizacji, taki jak kultura organizacyjna, technologie czy też procesy wewnętrzne. Zarządzanie zmianami jest metodą wykorzystania zmiany w celu doprowadzenia do pomyślnego rozwiązania i zazwyczaj obejmuje trzy główne fazy: Przygotowanie, wdrożenie i kontynuację.
O tym dlaczego cyfrowa transformacja stała się sednem naszej działalności, jak technologia pomogła nam łagodnie przejść biznesowy lockdown i w jaki sposób przygotowujemy się na przyszłość - możecie przeczytać w wywiadzie udzielonym przez naszą Prezes Adriannę Kilińską dla Business Center Club.
Artykuł w oryginalne można przeczytać TUTAJ >>>