Serwis Pogwarancyjny: Jak Ograniczyć Koszty i Zwiększyć Efektywność?

Serwis Pogwarancyjny: Jak Ograniczyć Koszty i Zwiększyć Efektywność?

Systemy IT w Organizacji

Systemy IT są podstawą krwioobiegu informacji w naszych organizacjach. Dane naszej firmy, poczta, systemy ERP, księgowe, produkcyjne, itp. – to wszystko nie jest zawieszone w próżni, ale istnieje dzięki określonym zasobom infrastruktury IT. Działanie infrastruktury, która często jest dla nas niewidoczna, warunkuje de facto działanie naszej organizacji. Czasami mamy systemy wyniesione do ‘chmury’ i od nas niewiele zależy, ale często posiadamy własną mniejszą lub większą serwerownię, która utrzymuje wszystko w ruchu.

Koszty i Budżet IT

Tak jak to jest ze wszystkimi składnikami firmy, systemy IT generują określony koszt, często dość znaczny, dlatego organizacje wnikliwie się przyglądają, a manager IT ciągle ‘kombinuje’, jak zapewnić ciągłość działania przy narzuconym budżecie.

Zapewnienie Ciągłości Działania

Ciągłość działania można zapewnić na kilka sposobów:

  • odpowiednia ilość infrastruktury nadmiarowej, czyli redundancja zasobów – coś się popsuje, przenosimy ‘produkcję’ na inny zasób (serwer, inny ośrodek),
  • odpowiedni poziom opieki serwisowej – zakładany czas naprawy sprzętu (SLA) przez serwis producenta,
  • odpowiednia konfiguracja i działania proaktywne, które w założeniu mają zminimalizować wystąpienie awarii.

Kontrakt Serwisowy

Każdy z powyższych punktów przekłada się na konkretne koszty. Odpowiedni poziom opieki serwisowej, zapewniany w ramach tzw. ‘kontraktu serwisowego’, jest realizowany najczęściej przez producenta sprzętu. Kontrakt serwisowy, kupowany wraz z nowym sprzętem, może mieć różną długość (najczęściej 3,5,7 lat) i posiadać różne dodatkowe obostrzenia – np. sześciogodzinny czas naprawy lub inne.

Dylemat Po Okresie Gwarancji

Po upływie okresu opieki serwisowej producenta, dział IT stoi przed dylematem: kupujemy nowy sprzęt lub przedłużamy kontrakt supportowy. Pierwsza i druga opcja mają swoją cenę i wynikają z cennika producenta.

Serwis Pogwarancyjny - Czy się Opłaca?

Jest też trzecia droga, możemy wykupić wsparcie niezależne od producenta – serwis pogwarancyjny. Opłaca się czy się nie opłaca?

Zalety:

  • zdecydowanie niższa cena, w niektórych przypadkach kilka razy,
  • bardziej elastyczne podejście małej firmy do potrzeb klienta – np. możliwość wybrania niestandardowego SLA,
  • dostępność części jest bezproblemowa, ponieważ za kontraktem stoi cała logistyka producenta.

Wady:

  • za serwisem producenta stoi całe know-how (w końcu oni to wymyślili), ma to niebagatelne znaczenie w przypadku skomplikowanych sprzętów (np. duże macierze dyskowe) – loginy na hasła serwisowe są często tajne i trudno dostępne w sieci,
  • czasami problemem jest błąd w oprogramowaniu układowym (firmware) i nowa wersja jest trudno osiągalna lub jej instalacja jest nielegalna z punktu widzenia postanowień licencyjnych,
  • w przypadku starszych i mniej popularnych modeli dostępność części może być mała,
  • powyższe wady mogą doprowadzić do przedłużonego czasu naprawy i przestoju w działaniu naszych sprzętów.

Zakończenie

Tanio, szybko, pewnie – jednocześnie możemy mieć tylko dwie cechy, ale wprowadzenie tańszego serwisu pogwarancyjnego może pozwolić na jakiś balans. Możemy się zastanowić nad tanim serwisem nie-producenckim w kilku przypadkach:

  • dla maszyn testowo-developerskich,
  • w przypadku, kiedy mamy zabezpieczenie na poziomie nadmiarowości sprzętu – bez problemu możemy pozwolić na ‘niedziałanie’ części maszyn,
  • nie mamy wyjścia – producent nie oferuje już wsparcia dla naszego systemu,
  • starszy sprzęt będzie nam potrzebny jeszcze 1,5 roku, a minimalny okres wykupienia wsparcia u producenta wynosi np. 3 lata.

Jeszcze jedna rzecz, bardzo stary sprzęt nie ma rozwijanych nowego oprogramowania układowego, a coraz to nowsze wersje systemów operacyjnych przestają wspierać stare sprzęty, a używanie starszych, nieaktualizowanych wersji prowadzi do znacznego wzrostu zagrożenia ze strony cyberbezpieczeństwa. IT jest skazane na ciągłą modernizację, inaczej nasza infrastruktura zaczyna wpadać w dług technologiczny i po kilku latach trudno w tych powiązanych zależnościach zrobić jakikolwiek ruch.

W Engave zapewniamy wsparcie techniczne i serwis IT, aby Twoja firma działała bez zakłóceń. Nasz zespół specjalistów zajmuje się zarówno instalacją nowego oprogramowania, jak i naprawą istniejących systemów, dostosowując nasze usługi do Twoich indywidualnych potrzeb. Jesteśmy dostępni 24/7, monitorując systemy w czasie rzeczywistym i szybko reagując. Oferujemy również opiekę serwisową, zarówno gwarancyjną. Dzięki nam, możesz skupić się na prowadzeniu swojego biznesu, mając pewność, że kwestie techniczne są w dobrych rękach.

Podziel się tą publikacją z innymi!
Tagi:
No items found.

POPULARNE W TEJ DZIEDZINIE

No items found.
No items found.
No items found.
engave-Dostarczamy-kompleksowe-rozwiazania technologiczne-dla-biznesu

POROZMAWIAJMY!

Jesteśmy gotowi by słuchać, odkrywać, wprowadzać innowacje
Imię i Nazwisko
Email
Numer Telefonu
Twoja Firma
Wiadomość
Dziękujemy za kontakt! Ktoś z nas skontaktuje się z Tobą jak najszybciej.
Miłego dnia! :)
Oops! Coś poszło nie tak. Spróbuj jeszcze raz!
engave-Dostarczamy-kompleksowe-rozwiazania technologiczne-dla-biznesu
Informacja Cookies
Na naszej stronie internetowej www.engave.pl wykorzystujemy pliki cookies. Klikając „Akceptuję wszystkie”, wyrażasz zgodę na instalację wszystkich plików cookies oraz przetwarzanie Twoich danych osobowych. Zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie. Administratorem Twoich danych osobowych jest Engave Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, ul. Czarodzieja 16, 03-116 Warszawa. Twoje dane osobowe mogą być także przetwarzane przez strony trzecie.

Klikając „Wyłącznie niezbędne cookies”, umożliwiasz funkcjonowanie strony internetowej. Więcej informacji o przysługujących Ci prawach znajduje się w naszej Polityce Prywatności Serwisu i Polityce Plików Cookies.
Szczegóły
Akceptuj Wszystkie
engave-Dostarczamy-kompleksowe-rozwiazania technologiczne-dla-biznesu
Newsletter

ZAPISZ SIĘ DO DIGITALIZATORA,
A NIC CI NIE UMKNIE!

Dziękujemy! Twoja subskrybcja została przyjęta!
Ups! Coś poszło nie tak, spróbuj jeszcze raz!