Innowacyjność w Działaniu: Jak Zachować Kulturę Startupu w Dojrzałej Organizacji
Odkryj, jak dojrzałe organizacje mogą zachować ducha innowacji i kultury startupu. Dowiedz się więcej teraz!
Wszyscy wiedzą, czym jest i po co robi się backup. Jednak nieliczni zdają sobie sprawę, że samo odtworzenie backupu nie zawsze jest równoznaczne z przywróceniem systemów do pracy. To zupełnie inna działka, którą chcąc nie chcąc też trzeba zaplanować.
Disaster Recovery (DR) jest to utrzymanie lub możliwie szybkie wznowienie działania infrastruktury IT w stanie najbardziej zbliżonym do tego sprzed awarii. Aby było to możliwe przygotowuje się Disaster Recovery Plan (DRP), w którym opisuje się procesy i procedury umożliwiające sprawne wykonanie tego zadania.
Tu warto zauważyć, że backup to co innego niż disaster recovery. Pierwszy zabezpiecza nasze dane lub obrazy maszyn, tworząc ich kopie. Drugi zabezpiecza dostęp i odczyt do skopiowanego oryginału. Innymi słowy, przywrócenie systemów informatycznych do działania po awarii nie może zastąpić backupowania (tworzenia kopii zapasowych). Jest to istotne, ponieważ część klientów dziwi się, gdy muszą ponieść dodatkowe koszty za odtwarzanie kopii zapasowych przechowywanych w chmurach publicznych.
Więcej o backupie możesz przeczytać w tym artykule.
Całościowo lub częściowo skopiowana infrastruktura informatyczna firmy, może być odtwarzana awaryjnie z 4 rozwiązań:
Więcej na temat audytu infrastruktury IT możesz przeczytać tutaj.
Disaster Recovery Plan (DRP) jest to udokumentowany zestaw działań i procedur, których celem jest utrzymanie lub sprawne wznowienie działania infrastruktury IT, która została uszkodzona w wyniku niepożądanych zdarzeń (np. pożaru, powodzi) lub działań ludzkich (np. atak hakerski czy błąd pracownika). Plan awaryjnego odtwarzania danych ma przede wszystkim zmniejszyć ryzyko utraty danych i tym samym zminimalizować czas przestoju firmy. Wszystko dla zapewnienia ciągłości działania przedsiębiorstwa.
Jak wynika z raportu1 IBM ponad 52% działań DR wywołują zdarzenia w lokalnym centrum danych. Dokładnie są to w 36,2% - ataki Ransomware i 26,1% - awarie zasilania.
Panika i potężny stres, które doświadcza się w czasie wykrycia awarii, nie należą do najprzyjemniejszych doznań. Wcześnie opracowany Disaster Recovery Plan (DRP) pozwala na chłodno podejść do działań związanych z usuwaniem skutków zdarzenia.
Plan działań w przypadku wystąpienia awarii infrastruktury IT powinien być oczywiście dostosowany do organizacji (jej możliwości i skali działania), a także prawdopodobieństwa wystąpienia danego zagrożenia. Taki dokument powinien głównie precyzować:
Potrzebujesz pomocy w opracowaniu Disaster Recovery Plan dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami.
Odkryj, jak dojrzałe organizacje mogą zachować ducha innowacji i kultury startupu. Dowiedz się więcej teraz!
Odkryj, jak dojrzałe organizacje mogą zachować ducha innowacji i kultury startupu. Dowiedz się więcej teraz!
Odkryj, jak dojrzałe organizacje mogą zachować ducha innowacji i kultury startupu. Dowiedz się więcej teraz!
Odkryj, jak dojrzałe organizacje mogą zachować ducha innowacji i kultury startupu. Dowiedz się więcej teraz!
Odkryj, jak dojrzałe organizacje mogą zachować ducha innowacji i kultury startupu. Dowiedz się więcej teraz!
Zwiększ sukces w sprzedaży z CRM: klucz do efektywnego zarządzania i silnych relacji z klientami
Zwiększ sukces w sprzedaży z CRM: klucz do efektywnego zarządzania i silnych relacji z klientami
Zwiększ sukces w sprzedaży z CRM: klucz do efektywnego zarządzania i silnych relacji z klientami
Zwiększ sukces w sprzedaży z CRM: klucz do efektywnego zarządzania i silnych relacji z klientami
Zwiększ sukces w sprzedaży z CRM: klucz do efektywnego zarządzania i silnych relacji z klientami
Optymalizacja spotkań firmowych: tam, gdzie technika spotyka empatię w biznesie
Optymalizacja spotkań firmowych: tam, gdzie technika spotyka empatię w biznesie
Optymalizacja spotkań firmowych: tam, gdzie technika spotyka empatię w biznesie
Optymalizacja spotkań firmowych: tam, gdzie technika spotyka empatię w biznesie
Optymalizacja spotkań firmowych: tam, gdzie technika spotyka empatię w biznesie