CRM - trzyliterowy szyfr do zarządzania relacją z Klientem

CRM - miejsce do którego wracasz po wszystkie informacje o swoim kliencie.
CRM - trzyliterowy szyfr do zarządzania relacją z Klientem

System CRM to cyfrowa transformacja działu handlowego

W swojej 21-letniej karierze handlowca opieram się na jednym, najważniejszym założeniu – nic nie daje tyle wartości, co długotrwała relacja z Klientem.

Wiele razy realizacja targetów, czy też sprostanie sytuacji, w której produkcja w mojej firmie zbliżyła się niebezpiecznie do niepokojącego poziomu, zależało właśnie od tego, czy znajdę zrozumienie po stronie klientów. Piszę tu oczywiście o sytuacjach skrajnych, ale całokształt naszej (handlowców) pracy zależy od wspomnianych relacji.

Otoczenie rynkowe oraz duża dynamika środowiska operacyjnego, wymusza na organizacjach wprowadzanie bardziej efektywnych rozwiązań, zmian procesowych czy też zmian technologicznych. Dla podniesienia efektywności i wydajności pracowników oraz procesów, firmy muszą zacząć je planować i automatyzować - przejść transformację cyfrową, nie zagubiwszy jednocześnie podstawowej wartości jaką jest podtrzymanie i odpowiednie zarządzanie relacjami z Klientami.

Na początku mojej kariery jako sprzedawcy, kołem ratunkowym (a później już podstawowym narzędziem mojej pracy) był trzyliterowy skrót-szyfr – CRM

Systemy CRM jaką wartość wnoszą do firmy?

Dla naszych szefów wartością jaką przedstawia CRM są m.in.

  • Możliwość poprawy warunków finansowych firmy. Dzięki nakładce analitycznej w postaci dashboardu, zarządzający działem sprzedaży bez problemu zanalizują poszczególne działania swoich sprzedawców, oszacują sprzedaż swoich handlowców i ocenią efektywność ich działań.  Zaoszczędzą czas, a ten jest wartością wymierną.
  • Ułatwienie wdrożenia nowych pracowników. Oprogramowanie CRM pełni funkcję rozległej bazy wiedzy o Klientach oraz wszelkich procesach przebiegających w dziale sprzedaży i marketingu. Nowa osoba znajdzie w nim nie tylko bazę danych teleadresowych, ale pozna Klientów firmy i pełną historię kontaktów (w #Qompana CRM historia jest nieusuwalna). Dowie się o poszczególnych etapach jakim podlegają Leady i Szanse Sprzedaży, bez konieczności angażowania bardziej doświadczonych kolegów. Będzie pracował zgodnie z wcześniej wypracowanymi standardami sprzedażowymi.
  • Przeprowadzenia niezbędnych do utrzymania płynności działań, program CRM jest doskonałym planerem, opartym na wypracowanej taktyce działań na kontakcie. Dzięki zintegrowaniu kalendarzy: CRM oraz Outlooka lub Google Calendar nie sposób zapomnieć o jakimkolwiek działaniu lub osobie związanej z danym wydarzeniem. Poprzez wspomniane nie zatrzyma płynnie idącego procesu.

Dla handlowca jest to ogromne ułatwienie w trzymaniu na bieżąco ręki na pulsie. CRM podpowie Ci i przypilnuje abyś nie zapomniał/a o żadnym zaplanowanym działaniu, obietnicy danej klientowi oraz zrobieniu potrzebnych analiz. Dla lepszego zrozumienia lub też przypomnienia podzielę się własnym doświadczeniem z używania systemu CRM.

Oprogramowanie CRM to lepsze zarządzanie relacjami z klientami

CRM (Customer Relationship Management) to tłumacząc wprost zarządzanie relacjami z klientem. Powszechnie przyjęta definicja głosi, że jest to system informatyczny, który automatyzuje i wspomaga procesy zachodzące między klientem a firmą na różnym etapie procesu nie tylko w trakcie sprzedaży. 

Aplikacja CRM, która jest podstawą działań sprzedażowych może znaleźć zastosowanie również w dziale marketingu. Dobrze wdrożona automatyzacja marketingu sprawi, że pozyskane leady będą bezpośrednio trafiały do narzędzia CRM.

„Dogrzane” leady  mają spore szanse przerodzić się w potencjalnych klientów. Wspomniane oprogramowanie CRM wspiera również pracę działów obsługujących klienta (help desk, magazyn, księgowość), jak również kadry zarządczej (gromadzenie i analizowanie w jednym miejscu całej bazy wiedzy na temat istniejących klientów).

CRM to oprogramowanie, które znajdzie swoje zastosowanie w niemal każdej firmie – małej, średniej, dużej, a także w korporacji. W każdym środowisku, gdzie zachodzi potrzeba zarządzania wiedzą na temat klienta oraz sprzedażą. Gromadząc nie tylko statystyki, ale i wiedzę „miękką” na temat poszczególnych osób po stronie naszego odbiorcy, łatwiej nam jest panować nad właściwym poziomem obsługi klienta oraz, co ważniejsze podnoszeniem jego poziomu. W efekcie końcowym dającym nam pozytywny rezultat, czyli zwiększenie sprzedaży.

Lejek sprzedażowy w systemie CRM - schemat
Lejek sprzedażowy vs. funkcje CRM

Jakie funkcje może pełnić system CRM?

Oprogramowanie CRM #Qompana CRM świetnie sprawdzi się w działach sprzedaży, gdzie wymagany jest bezpośredni kontakt z klientem. W tym artykule znajdziesz informacje w jakich branżach CRM jest niezbędny.

CRM, jako spójny system przetwarzania danych oraz procesów ich dotyczących, może być:

  • bazą danych ze wszystkimi informacjami o klientach, takich jak podstawowe dane adresowe oraz historia kontaktów i sprzedaży. Praca na niej jest ogromnym ułatwieniem w wykonywaniu codziennych obowiązków handlowców poprzez zarządzanie szansami sprzedaży oraz planowanie działań w kalendarzu. Również jest doskonałym narzędziem do wdrożenia nowego pracownika działu sprzedaży, nie znającego klientów oraz poszczególnych etapów sprzedaży unikalnych dla naszej firmy.
  • wsparciem w codziennej komunikacji z klientem, poprzez przypomnienie o konieczności kontaktu z Klientem po jego zaplanowanie. CRM #Qompana CRM umożliwia również pewne działania automatyczne jak wysłanie maila lub przypomnienia np. o spotkaniu.
  • doskonałym dziennym, tygodniowym oraz miesięcznym planerem zadań poszczególnych sekcji i osób. W nim znajdują się zadania wyznaczone przez przełożonych lub samych pracowników na określony termin lub okres czasu.
  • narzędziem wspierającym Managera działu sprzedaży, który mając dostęp do kalendarzy i szans sprzedaży, może tworzyć raporty dotyczących np. wielkości sprzedaży czy obrotów. 
  • narzędziem do koordynowania zamówień – zwłaszcza jeśli jest odpowiednio skoordynowany z ERP.  Poszczególne informacje są przekazywane do odpowiednich działów (księgowość, magazyn, dział logistyki).

Jakie zyski daje wdrożenie systemu CRM?

Korzyści z wdrożenia systemu CRM dla firmy:

  • zwiększenie efektywności pracy poprzez eliminację niepotrzebnych działań - i bezpośrednio wyników sprzedaży
  • możliwość analizy wszelkich danych dotyczących sprzedaży
  • możliwość natychmiastowego wdrożenia nowych pracowników w skondensowanej formie wiedzy

Korzyści z wdrożenia systemu CRM dla działu sprzedaży:

  • pełna kontrola procesu sprzedażowego na różnych jego etapach
  • szybki dostęp do bazy wiedzy
  • oszczędność czasu wynikająca z wcześniejszego zaplanowania działań
  • szybkie wystawianie dokumentów (oferta, potwierdzenie zamówienia)

Biorąc pod uwagę powyższe niezaprzeczalnym jest, że CRM #Qompana CRM to absolutne „must have” każdej zdigitalizowanej, pragnącej podnosić swoją sprzedaż firmy. Dwadzieścia lat temu, mój starszy kolega, wprowadzający mnie w arkana świata sprzedaży mówił, zerkając spoza siermiężnych segregatorów (a ich kolekcję miał całkiem sporą):

Marzę, by w przyszłości mieć taki jeden czerwony guzik, po naciśnięciu którego pokazywałyby się wszystkie informacje o moim Kliencie…

Szkoda, że jest już na emeryturze, bo jego marzenie to dziś codzienność każdego handlowca pracującego w Customers Relationship Management System. 

Podziel się tą publikacją z innymi!
Tagi:
No items found.

POPULARNE W TEJ DZIEDZINIE

No items found.
No items found.
No items found.
engave-Dostarczamy-kompleksowe-rozwiazania technologiczne-dla-biznesu

POROZMAWIAJMY!

Jesteśmy gotowi by słuchać, odkrywać, wprowadzać innowacje
Imię i Nazwisko
Email
Numer Telefonu
Twoja Firma
Wiadomość
Dziękujemy za kontakt! Ktoś z nas skontaktuje się z Tobą jak najszybciej.
Miłego dnia! :)
Oops! Coś poszło nie tak. Spróbuj jeszcze raz!
engave-Dostarczamy-kompleksowe-rozwiazania technologiczne-dla-biznesu
Informacja Cookies
Na naszej stronie internetowej www.engave.pl wykorzystujemy pliki cookies. Klikając „Akceptuję wszystkie”, wyrażasz zgodę na instalację wszystkich plików cookies oraz przetwarzanie Twoich danych osobowych. Zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie. Administratorem Twoich danych osobowych jest Engave Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, ul. Czarodzieja 16, 03-116 Warszawa. Twoje dane osobowe mogą być także przetwarzane przez strony trzecie.

Klikając „Wyłącznie niezbędne cookies”, umożliwiasz funkcjonowanie strony internetowej. Więcej informacji o przysługujących Ci prawach znajduje się w naszej Polityce Prywatności Serwisu i Polityce Plików Cookies.
Szczegóły
Akceptuj Wszystkie
engave-Dostarczamy-kompleksowe-rozwiazania technologiczne-dla-biznesu
Newsletter

ZAPISZ SIĘ DO DIGITALIZATORA,
A NIC CI NIE UMKNIE!

Dziękujemy! Twoja subskrybcja została przyjęta!
Ups! Coś poszło nie tak, spróbuj jeszcze raz!