udoskonalić procesy sprzedaży w Twojej firmie
wybrać najlepszy CRM dla Twojej firmy
zadbać o wdrożenie efektywnych lejków w CRM
szybko wdrażać nowych handlowców
Usługę Mapowania Procesów Sprzedażowych skonstruowaliśmy tak, aby zamawiający mógł szybko zorientować się, jaką wartość może wnieść mapowanie procesów do jego organizacji. W efekcie zamawiający otrzymuje zestaw dokumentów wykonanych specjalnie pod jego organizację.
Ogólna Mapa Procesów Sprzedaży
Identyfikuje i w czytelny sposób wizualizuje wszystkie procesy zachodzące w dziale sprzedaży. Wskazuje też zależności procesów sprzedażowych z innymi działami w firmie.
Poglądowa Mapa Procesu Sprzedaży
Pokazuje bardziej szczegółowo jeden wybrany proces dla jednej linii produktowej / segmentu klienta.
Karty Procesów
Dostarczają informacji m.in. o celach procesów oraz warunkach ich rozpoczęcia, rezultatach ich wykonania, osobach odpowiedzialnych za proces, a także o przetwarzanej lub wytwarzanej dokumentacji w ramach procesu.
Analityczna Mapa Podprocesu
Umożliwia identyfikację problemów oraz miejsc, w których można wdrożyć automatyzację. Jest punktem wyjścia do rozważań nt. usprawniania procesu, co jest szczególnie istotne przed wdrożeniem CRM-u.
Macierz odpowiedzialności (RACI)
Daje odpowiedź na pytania: kto, jaką rolę i odpowiedzialność ma w ramach realizacji procesu. Porządkuje strukturę odpowiedzialności w danym zadaniu oraz pomaga określić do kogo należy zaadresować konkretne zadanie w ramach realizacji procesu.
Podsumowanie i rekomedacje
Nasi specjaliści zasugerują rozwiązania, które po wdrożeniu mogą usprawnić procesy sprzedażowe oraz procesy powiązane z innymi działami w Twojej firmie.
Ta usługa dedykowana jest procesom realizowanym w dziale sprzedaży. Identyfikowane są procesy zastane „AS-IS”. Ogólna mapa procesów zaprezentuje wszystkie procesy w dziale sprzedaży oraz ich zależność z innymi działami. Natomiast Poglądowa Mapa Procesu oraz i Analityczna Mapa Podprocesu dotyczy jednego procesu sprzedaży, dowolnie wybranego przez klienta.
Usługa składa się serii wywiadów przeprowadzanych online. W czasie ich trwania Analityk Biznesowy zadaje różne pytania dotyczące organizacji firmy oraz procesów w niej zachodzących. To pozwoli mu usystematyzować informacje oraz opracować diagramy-mapy i dokumentację.
Przykładowo na jednym ze spotkań nasz Analityk wraz z osobą oddelegowaną z Twojej firmy uzupełnią Karty Procesów. Jeśli osoba z Twojej firmy nie zna odpowiedzi na jakieś zagadnienie, wówczas Analityk poprosi o sprawdzenie tych informacji i przekazanie ich na kolejnym spotkaniu lub przesłanie e-mailem przed kolejnym spotkaniem.
Nie trzeba się specjalnie przygotowywać. Przebieg projektu na pewno usprawni wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za projekt w Twojej firmie. Osoby, która umie dzielić się wiedzą, ma informacje na temat przebiegu procesów lub łatwo może je pozyskać.
Z reguły jest to menedżer działu. Czasami menedżer działu i osoba, która zajmuje się procesem od strony operacyjnej (najczęściej jest ona potrzebna przy realizacji Analitycznej Mapy Procesu Sprzedaży).
Zauważ, że aby stworzyć dokumentację musimy pozyskać informacje. Dlatego w spotkaniu musi uczestniczyć osoba potrafiąca udzielić wyczerpujących informacji o procesie. Im lepsze umiejętności dzielenia się wiedzą i większa wiedza o procesie, tym łatwiej i szybciej zrealizujemy projekt.
Usługa Mapowania Procesów Sprzedażowych z założenia jest przeprowadzana dość szybko i sprawnie. Opiera się na kolejnych iteracjach:
I spotkanie - zbieranie informacji
II spotkanie - omówienie dokumentacji, zebranie uwag i zebranie informacji potrzebnych do opracowania mapy na wyższym poziomie szczegółowości
III spotkanie – omówienie dokumentacji i przekazanie klientowi lub naniesienie poprawek i umówienie się na kolejne spotkanie
Długość całego projektu mapowania działu sprzedaży, zależy od liczby iteracji oraz wiedzy i zaangażowania w projekt Twojego pracownika.
Jesteśmy konkretni. Dlatego płacisz nam za dobre opracowanie dokumentów dla Twojej firmy i nie zajmowanie Twoim ludziom dużo czasu.
Do projektu delegujemy wysoko wyspecjalizowanego i doświadczonego Analityka, aby dostarczyć wysokiej jakości usługę.
Praca Analityka składa się z 2 części. Pierwsza część są to spotkania z Twoją firmą, gdzie pozyskuje on informacje. Druga, bardziej czasochłonna i bez udziału Twojego zespołu, kiedy Analityk Biznesowy przekłada pozyskaną wiedzę na czytelne diagramy-mapy i inne dokumenty.
Data rozpoczęcia zależy od liczby zgłoszeń i obłożenia naszych Analityków. Po uzupełnieniu formularza na stronie skontaktuje się z Tobą nasz sprzedawca i ustalicie dalsze szczegóły.
Dokumentacja zostanie przekazana od razu po zakończeniu projektu.
Analityk Biznesowy każdy projekt zaczyna od zdefiniowania z Klientem celu projektu. Wskazany cel ułatwi mu przygotowanie precyzyjnej dokumentacji, która będzie zawierać wartościowsze podsumowanie i rekomendacje udoskonalenia procesu w Twojej firmie.
To z kolei może zainspirować Cię do samodzielnego wprowadzenia zmian w organizacji np. wprowadzenia usprawnień lub automatyzacji.
W zależności od Twoich potrzeb możemy również oddelegować zespół naszych specjalistów, którzy pomogą np. wypracować rozwiązania, o których Twoja organizacja jeszcze nie pomyślała.
Mapowanie Procesów AS-IS to zebranie pełnej wiedzy o procesach zachodzących w firmie (zwłaszcza tej niewidocznej dla osób wewnątrz) i przedstawienie jej w sposób uporządkowany i przyjazny w odczycie.
Dokumenty powstałe w wyniku mapowania procesów to wstęp do usprawnień i poprawy efektywności procesowej w firmie. Będą one doskonałą podstawą rozmowy opartej na faktach, nie na przekonaniach.
Innymi słowy, na wykonaniu promocyjnej usługi Mapowania Procesów Sprzedażowych skorzystają dyrektorzy, menedżerowie sprzedaży lub zarząd, którym zależy na uporządkowaniu wiedzy w firmie oraz na zwiększeniu efektywności w dziale sprzedaży. Będą to również firmy zatrudniające wielu sprzedawców czy mające kilka kanałów sprzedaży.