Poznaj pytanie, które sprawi, że Twój zespół będzie efektywniej realizować cele sprzedażowe.

CRM, Qompana, Sales, Sprzedaż, Dział Handlowy, Cele sprzedażowe

Bożena Jamka-Czyż

Follow

Przez kilkanaście lat zarządzania zespołami sprzedaży kieruję się jednym z najważniejszych moim zdaniem pytań: "Jak mogę pomóc?"

Jak mogę pomóc, aby mój zespół mógł efektywnie realizować założone cele sprzedażowe? W dzisiejszych czasach każdy z nas niezależnie od stanowiska jest sprzedawcą produktów czy usług firmy, w której pracuje, tylko nie każdy fokusuje się wyłącznie na takich zadaniach. Manager sprzedaży ma szereg możliwości wspierania swojego zespołu. Przy założeniu, że handlowcy doskonale znają swoją ofertę, możemy ciągle udoskonalać techniki sprzedaży, motywować, korzystać z szeregu narzędzi do zarządzania relacjami z klientami. 

Przykład z życia

Pamiętam, jak zaczynałam pracę w sprzedaży i dyrektor oznajmił nam któregoś dnia, że od jutra zaczynamy pracę w CRM. Do dziś pamiętam tę frustrację, że poza większym targetem dostajemy jeszcze dodatkowe zadania związane z wypełnianiem danych w systemie. Korzyści, o których nam mówiono, zupełnie nie przekładały się na codzienną praktykę. Niestety faktycznie tak było, że narzędzie, z którego korzystaliśmy, zupełnie nie odpowiadało specyfice firmy i po kilku miesiącach zarząd zdecydował, aby poszukać innego rozwiązania.

Po tych latach doświadczenie nauczyło mnie, że aby skutecznie wdrożyć CRM, który będzie pomocny w pracy handlowców, osób zarządzających sprzedażą trzeba się do tego bardzo dobrze przygotować. Nawet najlepszy, najdroższy system nie spełni swojej roli, jeśli odpowiednie procesy nie będą ustalone, skonfigurowane.

Jaki CRM dla mojej firmy?

Jak zatem przygotować się do wyboru optymalnego dla danej firmy narzędzia? Polecam metodę MoSCoW, z której korzystam przy wyborze różnego typu rozwiązań IT. Jest to technika priorytetyzacji, która wymaga przemyślenia funkcjonalności w taki sposób, aby wybrane narzędzie było wsparciem dla zespołu sprzedaży.

Korzystając z metody MoSCoW odpowiadamy sobie na następujące pytania:

M- Must have – czyli jakie obligatoryjne funkcjonalności muszą być spełnione?
S- Should have – czyli jakie funkcjonalności powinny być spełnione?
C- Could have – czyli jakie funkcjonalności chcielibyśmy, aby były, ale nie są niezbędne?
W- Won’t have – czyli jakie funkcjonalności nie zostaną wdrożone w pierwszej kolejności, ale wiemy, że chcemy, aby były w perspektywie czasu?

Jeśli chcemy, aby nasz zespół sprzedaży chciał korzystać z wybranego narzędzia, warto go zaangażować w pracę z metodą MoSCoW.  Z doświadczenia Engave w transformacji cyfrowej firm doskonale wiemy, że myśląc o zmianie, bardzo ważne jest, aby wszyscy pracownicy wiedzieli, z czego wynika zmiana, jakie będą korzyści dla firmy i dla nich oraz jak wygląda plan działań.

Zakup CRM to nie wszystko

Wpierając firmy we wdrożeniu naszego autorskiego narzędzia Qompana CRM widzimy, że sam zakup aplikacji to za mało do efektywnego wdrożenia. Dlatego zaczynamy od ustalenia z dyrektorem sprzedaży procesów biznesowych, lejków sprzedaży. Następnie przygotowujemy elementy składowe do automatyzacji generowania oferty tzn. layout, produkty, cenniki. Integrujemy narzędzia marketingowe z CRM, aby automatyzować proces od pozyskania leada, po podpisanie umowy. Zestaw raportów widoczny dla managera sprzedaży pozwala na ustalanie celów dla poszczególnych osób, prognozowanie sprzedaży.

No i ostatnim elementem jest szkolenie zespołu, tak aby faktycznie każdy miał przekonanie, że korzystanie z systemu CRM usprawnia jego pracę.



Bożena Jamka-Czyż

Follow

Digitalizacja polskich przedsiębiorstw to nasza misja. Masz jakieś pytania? Chętnie Ci pomożemy!

Zapytaj o ofertę

W celu przesłania oferty niezbędne jest udzielenie przez Państwa zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych podanych w formularzu. Prosimy więc o zaznaczenie tej opcji. W dowolnym momencie mogą Państwo tę zgodę wycofać. Udzielenie zgody jest dobrowolne, przy czym jej brak uniemożliwi dostarczenie raportu i rekomendacji.

Dziękujemy za zainteresowanie naszą ofertą. Skontaktujemy się Tobą w najbliższym czasie.
Przepraszamy, ale wysłanie formularza nie powiodło się. Spróbuj przesłać ponownie.

W razie problemów zapraszamy do kontaktu bezpośredniego

Więcej od Engave

Blog

Procesy operacyjne - mapowanie procesów jako podstawa transformacji cyfrowej

Transformacja cyfrowa dotyczy tak wielu obszarów działalności firmy, że może wydawać się to przytłaczające.

Procesy operacyjne - mapowanie procesów jako podstawa transformacji cyfrowej

Transformacja cyfrowa dotyczy tak wielu obszarów działalności firmy, że może wydawać się to przytłaczające.

Procesy operacyjne - mapowanie procesów jako podstawa transformacji cyfrowej

Transformacja cyfrowa dotyczy tak wielu obszarów działalności firmy, że może wydawać się to przytłaczające.

Procesy operacyjne - mapowanie procesów jako podstawa transformacji cyfrowej

Transformacja cyfrowa dotyczy tak wielu obszarów działalności firmy, że może wydawać się to przytłaczające.

Procesy operacyjne - mapowanie procesów jako podstawa transformacji cyfrowej

Transformacja cyfrowa dotyczy tak wielu obszarów działalności firmy, że może wydawać się to przytłaczające.

Blog

Czy król Julian jest Polakiem? Robotyzacja i automatyzacja procesów biznesowych

Mapowanie Procesów i Robotyzacja

Czy król Julian jest Polakiem? Robotyzacja i automatyzacja procesów biznesowych

Mapowanie Procesów i Robotyzacja

Czy król Julian jest Polakiem? Robotyzacja i automatyzacja procesów biznesowych

Mapowanie Procesów i Robotyzacja

Czy król Julian jest Polakiem? Robotyzacja i automatyzacja procesów biznesowych

Mapowanie Procesów i Robotyzacja

Czy król Julian jest Polakiem? Robotyzacja i automatyzacja procesów biznesowych

Mapowanie Procesów i Robotyzacja

Blog

O losie przedsiębiorcy! Czyli jak wybrać ERP-a idealnego i czy na pewno go potrzebujesz?

Chcesz wdrożyć ERP-a? Czym jest ERP? Jaki ERP wybrać? Jak przygotować się na wdrożenie?

O losie przedsiębiorcy! Czyli jak wybrać ERP-a idealnego i czy na pewno go potrzebujesz?

Chcesz wdrożyć ERP-a? Czym jest ERP? Jaki ERP wybrać? Jak przygotować się na wdrożenie?

O losie przedsiębiorcy! Czyli jak wybrać ERP-a idealnego i czy na pewno go potrzebujesz?

Chcesz wdrożyć ERP-a? Czym jest ERP? Jaki ERP wybrać? Jak przygotować się na wdrożenie?

O losie przedsiębiorcy! Czyli jak wybrać ERP-a idealnego i czy na pewno go potrzebujesz?

Chcesz wdrożyć ERP-a? Czym jest ERP? Jaki ERP wybrać? Jak przygotować się na wdrożenie?

O losie przedsiębiorcy! Czyli jak wybrać ERP-a idealnego i czy na pewno go potrzebujesz?

Chcesz wdrożyć ERP-a? Czym jest ERP? Jaki ERP wybrać? Jak przygotować się na wdrożenie?